Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łęczycy
rozwój poradni w kierunku specjalistycznych form terapii,
rzetelna i kompleksowa diagnoza oraz stymulacja rozwoju dziecka,
działania związane z ochroną zdrowia psychicznego nastawione na przeciwdziałanie różnym zaburzeniom psychicznym,
innowacje w zakresie profilaktyki skierowane do rodziców małych dzieci, nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz profilaktyka wśród młodzieży w zakresie uzależnień i innych zachowań ryzykowanych oraz cyberprzemocy,
rozwijanie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, pedagogów i logopedów,
dobra współpraca ze szkołami, ale też instytucjami i organizacjami wspierającymi szkołę,
stworzenie optymalnych warunków dla wspomagania rozwoju psychicznego, społecznego, poznawczego i fizycznego każdego dziecka i rodzica.
Warte uwagi
Nasza kadra
Psycholodzy
Z wykształcenia i pasji psycholog, psychoterapeuta oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie psychologii stosowanej o specjalności psychologia kliniczna i psychologia zdrowia, studiów podyplomowych Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz studiów podyplomowych z zakresu organizacji i zarządzania oświatą.
Ukończyłam Czteroletni Podyplomowy Kurs Psychoterapii atestowany przez Sekcję Naukową Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Sekcję Naukową Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz całościowe szkolenie z terapii ericksonowskiej w Polskim Instytucie Ericksonowskim, a także liczne szkolenia i warsztaty z zakresu psychoterapii, w tym z hipnozy.
Od wielu lat pracuję pod systematyczną superwizją. Prowadzę psychoterapię dzieci, młodzieży, rodzinną oraz indywidualną szczególnie w zakresie zaburzeń osobowości, zaburzeń psychosomatycznych, zaburzeń lękowo – depresyjnych oraz w stanach kryzysu.
Od lat specjalizuję się również w diagnozie i wspieraniu rozwoju małego dziecka. Jestem nauczycielem dyplomowanym, oligofrenopedagogiem oraz certyfikowanym neuroterapeutą I i II stopnia.
Moje działania przede wszystkim ukierunkowane są na pomoc rodzinie, dziecku, rodzicom i nauczycielom.
Inspirację dla mnie stanowi przede wszystkim drugi człowiek.
„Rozkoszuj się rosnącą świadomością tego,
jak ludzie dookoła ciebie rozwijają się
w codziennym życiu”.
Ernest Rossi
„Poważne problemy,
przed którymi stoimy
nie mogą być rozwiązane na tym poziomie myślenia,
na którym byliśmy,
kiedy je stworzyliśmy”
Albert Einstein
Magdalena Raj – Wróblewska – psycholog:
absolwentka dziennych, jednolitych studiów magisterskich na Wydziale Nauk
o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego o kierunku Psychologia w zakresie psychologii stosowanej, certyfikowany terapeuta Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu BSFT, certyfikowany trener dzieci i młodzieży oraz dorosłych programu „Dam Radę!” w nurcie BSFT, certyfikowany trener programu szkoleniowego „Jestem
z Ciebie Dumny!” w nurcie BSFT, trener metody Trening Umiejętności Społecznych, oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany.
Od 2015 r. okresowo współpracuje
z Pracownią Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
w Warszawie jako normalizator testów i kwestionariuszy, wykorzystywanych w diagnozie psychologicznej.
Regularne uczestniczy w kursach i szkoleniach z zakresu szeroko rozumianej diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży oraz szeroko rozumianej pracy psychoterapeutycznej
z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
Zawodowo od 19 lat związana między innymi z Powiatową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Łęczycy, gdzie realizuje zadania z zakresu szeroko rozumianej diagnozy
i terapii dzieci oraz młodzieży, udzielania rodzicom pomocy psychologicznej (m.in.: konsultacje, treningi umiejętności wychowawczych), wspierania nauczycieli
w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z uczniami (m.in.: spotkania w ramach wsparcia, porady i konsultacje, obserwacje uczniów prowadzone na terenie przedszkoli
i szkół).
Zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym kieruje się zasadami psychologii pozytywnej, która koncentruje się na znajdowaniu korzyści ze wszystkich doświadczeń, które przeżywamy. Swoich pacjentów traktuje z szacunkiem, empatią i troską. Do każdej osoby podchodzi indywidualnie, stara się zrozumieć istotę jej problemu. Działa w myśl zasady, że każdy człowiek posiada w sobie naturalne zasoby do rozwijania się
i przezwyciężania kryzysów, a psycholog / terapeuta organizuje tylko odpowiednie warunki, aby osoba mogła odkryć te zasoby i zacząć z nich korzystać. W pracy terapeutycznej stara się osiągać cele ustalone wspólnie z pacjentem tak szybko, jak to możliwe.
Prywatnie pasjonatka podróży, aktywnych form spędzania czasu. Interesuje się literaturą psychologiczną, wystrojem wnętrz , fotografią.
„Boimy się tylko tego, czego nie znamy.
Skonfrontuj się z lękiem, a będzie to lęk po raz ostatni.”
Mateusz Grzesiak
Marta Kucner – psycholog
Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Psycholog
ze specjalnością psychologia zdrowia i kliniczna.
Jestem specjalistą zajmującym się udzielaniem wsparcia rodzicom oraz dzieciom i młodzieży na drodze procesu wychowawczego i edukacyjnego. Przeprowadzam diagnozy potrzeb i trudności rodzinnych, a także oferuję pomoc w postaci działań profilaktycznych i terapeutycznych. Udzielam wsparcia rodzinom w trudnych sytuacjach związanych z niepowodzeniami szkolnymi, niepełnosprawnością, konfliktami oraz problemami wychowawczymi.
Ukończyłam szkolenia dotyczące zaburzeń wieku dziecięcego, m.in. z zakresu diagnostyki
i postępowania terapeutycznego w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego.
Bezpośrednio zajmuję się:
Diagnozą psychologiczną,
Opiniowaniem,
Udzielaniem pomocy psychologicznej,
Współpracą z rodzinami,
specjalistami szkolnymi oraz nauczycielami,
Opracowywaniem programów terapeutycznych oraz profilaktycznych dla dzieci i młodzieży
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.
Doświadczenie zdobywam w bezpośredniej pracy z dziećmi w każdej grupie wiekowej, ich rodzicami i nauczycielami.
Poszerzam swoją wiedzę uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego, co pozwala na udzielanie efektywnej pomocy.
W poradni zajmuje się pracą diagnostyczną a także indywidualną terapią psychologiczną dla dzieci i młodzieży.
Moja praca opiera się na wsparciu rodziców i nauczycieli, co stanowi kluczowy element w procesie wychowania i nauki dzieci i młodzieży.
W kręgu moich zainteresowań jest praca z zaburzeniami lękowymi w tym z mutyzmem wybiórczym.
W pracy zawodowej cenie sobie współpracę oraz zaangażowanie osób zgłaszających się o pomoc.
Jestem absolwentką psychologii Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie psychologii wychowawczej. Od 1994 roku pracuję w zawodzie i zdobywam doświadczenie w placówkach oświatowych i nie związanych z oświatą. Systematycznie dbam o poszerzenie swoich umiejętności i bogacenie wiedzy oraz warsztatu pracy poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.
W ramach wykonywania zawodu prowadzę badania psychologiczne i działania profilaktyczno – edukacyjne, udzielam porad i konsultacji oraz podejmuję działania o charakterze terapeutycznym. Pracuję z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami i nauczycielami organizując i prowadząc zajęcia grupowe – ,,Trening Umiejętności Społecznych ” oraz ,, Szkołę dla rodziców i wychowawców”.
Ukończyłam ,,Terapię behawioralną II stopnia” oraz ,,Oligofrenopedagogikę” , która pozwala mi pracować miedzy innymi z osobami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnymi intelektualnie. Interesuję się tematyką HIV/ AIDS, a zdobytą wiedzą chętnie dzielę się z osobami zainteresowanymi. Jestem nauczycielem dyplomowanym.
„Jestem absolwentką psychologii stosowanej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Do tego jestem także magistrem prawa z Wydziału Prawa i Administracji również Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przez okres wczesnej młodości myślałam, że będę prawniczką wykorzystującą w pracy wiedzę ze studiów psychologicznych, ale miłość do psychologii zdecydowała, iż będę psychoterapeutką wykorzystującą wiedzę prawną 🙂
Pasjonuje się dziedziną dotyczącą zaburzeń odżywiania, a wykształcenie z tego obszaru zdobywałam na studiach podyplomowych prowadzonych przez Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania. Ponadto mam ukończone studia podyplomowe z Kwalifikacji Pedagogicznych. W roku 2022/2023 zaczęłam także 4-letni, całościowy, certyfikowany kurs psychoterapii w nurcie systemowym, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Psychiatryczne w szkole psychoterapii „DIALOG” w Warszawie.
Ponadto jestem mediatorką po kursie państwowym prowadzonym przez Centrum Szkoleń Prawnych (nr 7/PDZ-/WAR-11/2020). Doświadczenie w tym zakresie zdobywałam w międzynarodowych konkursach, a obecnie na stanowisku stażysty w International Academy of Dispute Resolution (INADR) z siedzibą w Chicago. Obecnie pracuję jako psycholog szkolny oraz w poradni na stanowisku psychologa. Wstępem do tego zadania była 3-miesięczna praca z dziećmi w Stanach Zjednoczonych w ramach programu Camp America (LINX Camp, stan Massachusetts)”.
Pedagodzy
Mgr pedagogiki specjalnej – specjalność oligofrenopedagogika, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, właściciel gabinetów terapeutycznych www.sensoryka.eu. Współautor programu studiów podyplomowych SI WS EWS, ekspert wykładowca studiów podyplomowych UNS Łódź.
Od wielu lat zajmuję się udzielaniem profesjonalnej pomocy dzieciom, nastolatkom oraz ich rodzicom. Moje podejście i stale poszerzana wiedza umożliwiają mi nawiązanie relacji otwartej i życzliwej, z zachowaniem nieoceniającej postawy wobec każdego człowieka. Towarzyszę w przeżywanych trudnościach i pomagam znaleźć sposoby, które pozwalają z nimi sobie poradzić.
W pracy z rodzicami skupiam się na zwiększeniu kompetencji wychowawczych oraz pomagam odbudować relacje z najbliższymi, rozwiązać problemy i załagodzić konflikty.
Celem mojej pracy jest poprawa jakości, komfortu życia dziecka i rodziny.
Zapraszam do współpracy
Logopedzi
Jestem logopedą, pracuje w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej 34 lata. Zajmuję się diagnozą, terapią, profilaktyką zaburzeń mowy dzieci i młodzieży. Udzielam rodzicom, nauczycielom porad dotyczących sposobów stymulacji rozwoju mowy oraz zapobiegania wadom wymowy.
Terapie logopedyczne prowadzę indywidualnie, przy udziale i w obecności rodzica lub prawnego opiekuna. W szczególności zajmuję się korygowaniem wad wymowy i usprawnianiem motoryki aparatu mowy, usprawnianiem percepcji słuchowej (przygotowanie do nauki czytania i pisania), likwidowaniem objawów zaburzonej komunikacji językowej, uwarunkowanych środowiskowo lub organiczne, stymulacją mowy opóźnionej i rehabilitacją mowy po wypadkach lub operacjach.
Diagnozy logopedyczne
przeprowadzam: – na początku roku szkolnego w przedszkolach badania przesiewowe. Celem badań jest wyodrębnienie spośród wszystkich dzieci uczęszczających do przedszkola grupy dzieci z wadami, zaburzeniami mowy do pełnej diagnozy logopedycznej oraz kwalifikacji do terapii. Warunkiem podjęcia terapii logopedycznej jest osobisty kontakt zainteresowanych rodziców z logopedą oraz wyrażenie przez rodziców zgody na prowadzenie terapii.
Pełne diagnozy logopedyczne, po których sporządzam opinie, udzielam wskazówek do pracy z dziećmi w domu, kieruję w zależności od potrzeb na konsultacje z innymi specjalistami np. laryngologiem, ortodontą, psychologiem, pedagogiem, neurologiem.
Diagnozy pod kątem orzecznictwa: wydawanie opinii i orzeczeń dotyczących kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży.
Organizuję i przeprowadzam profilaktykę logopedyczną:
– szkolenia i warsztaty dla rodziców i nauczycieli w przedszkolach i szkołach;
– warsztaty logopedyczne dla dzieci 3 , 4 letnich;
– uczestniczę w zebraniach dla rodziców, na których omawiane są najistotniejsze problemy dotyczące rozwoju mowy dzieci oraz postawy rodzicielskie sprzyjające powstawaniu nieprawidłowości.
mgr Jolanta Hewner-Malesa
pedagog, logopeda
W poradni zajmuję się diagnozą oraz terapią logopedyczną. Posiadam doświadczenie w zakresie pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. W swojej pracy staram się łączyć elementy różnych metod terapeutycznych, mając na uwadze indywidualne potrzeby dziecka. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach i szkoleniach.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego ze specjalnością pedagogika specjalna.
Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz logopedii. Aby poszerzać swoją wiedzę i jeszcze lepiej pomagać dzieciom rozpoczęłam studia na kierunku neurologopedia. Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, głównie niepełnosprawnymi.
W Poradni zajmuję się diagnozą i terapią logopedyczną. Kieruję się myślą, by nigdy nie rezygnować z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu.